Wednesday, December 30, 2009

Happy New Year


Tahun 2010 ankan tiba dalm hanya beberapa minit lagi. manakala aku masih di sini (d ostel kolej)
di himpit dengan kebosanan, mungkin ada kebaikan di sebalik apa yang berlaku, so, tak kesah lah.
Tahun 2009, secara ringkasannya, aku lebih banyak belajar berdikari dan banyak lah juak kesedihan yang aku alami, Semuanya adalah untuk bekalan menghadapi tahun 2010 ni.
Tahun ini, banyak aku dapat kawan2 baru bila masuk plkn dan kolej.
Happy lah juak, yala da makin di kenali, hahahahaha....



Secara peribadinya, aku belum lagi bersedia untuk melangkah ke tahun baru ini, tapi waktu akan sentiasa bergerak tanpa belas kasihan. Itu lah hakikatnya.



Banyak juak lah harapan yang aku inginkan untuk tahun baru ni, normal lah kan.
Yang pasti, semuanya benda yang baik sahaja, namun kalau di duga, harap2 aku dapat lah hadapi.



Nampaknya, 1 Jan akan aku sambut tanpa ibubapa dan keluarga, adoi, sedihnya, nasib lah tahun baru hijrah aku sempat sambut dengan keluarga terdekat.
Tahun 2010 akan aku sambut bersama dengan kawan sebilik di kolej yang 'tercinta'.
Jika sambutan hari jadi ku yang ke 18 di sambut bersama2 dengan kawan2 plkn, sambutan hari kemerdekaan tahun 2009 juga di sambut bersama dengan kawan2 di kolej, so, kali ni, akan di sambut juga bersama2 kawan2.



Kolej ni, da menjadi tempat untuk aku melakarkan kenangan.
Samada yang sedih, gembira dan macam2 lagi lah perasaan.
Apa pun, thanks banyak2 kepada sahabat2 yang ada di samping ku selalu.



Last sekali, aku nak ucapankan lah Happy New Year kepada semua.
Harap2 lah sambutan New Year ni, tidak menjejaskan akhlak muslimin. Amin.



Peringatan kepada diri sendiri, dan rakan2, kita boleh juga turut meraihkan tahun baru masihi ni, tapi, jangan lah sampai kita terjerumus kapada benda yang tak baik dan melanggar hukum agama kita.
Ingat Allah!!!



No comments:

Post a Comment