Monday, June 28, 2010

COUNTING DAYS

I'M counting days


tinggal beberapa hari lagi aku akn kembali ke sana..meninggalkan semua yang aku sayang di sini...
aku enggan..namun aku terpaksa...
walaupun aku tahu bukan untuk selama-lamanya..tapi hati ini tetap tidak mahu mengerti keperluan ini....
jika ini jihad...
aku setuju...
dengan izin Allah...aku akan dapat melakukan apa yang terbaik bagi ku...



tinggal 6 hari lagi aku di rumah yang penuh dengan kehamonian..
di hujani dengan kasih sayang...
serta di limpahi dengan kebahagian...
serta bebas berenang dengan keselesaan...
rasa selamat tanpa ragu juga ada di rumah ini...
yang paling penting sekali...
keluarga ku ada di sini...
barang-barang kesayangan ku turut berlindung di rumah ini....
namun aku terpaksa meninggalkan semua ini...
untuk melaksanakan sesuatu yang penting....
yang harus aku utamakan...
aku harus belajar merelakan situasi ini berlaku...
dan membiarkan waktu menjalankan tugas dengan penuh dedikasi...



ahad ini..aku akan memulakan semester baru yang aku sendiri tidak pasti akan ketentuannya...
ahad ini..aku akan keluar daripada penjara emas...
keluar daripada segala kesenangan yang aku miliki...
erm...
selepas ini...
aku akan bersarapan tanpa ada orang yang menghidangkannya...
makan tengah hari, makan malam tanpa menatapi wajah-wajah yang aku sayang....
begitu juga dengan beban pakaian harian...aku terpaksa melaksanakan tugasan rumah dengan diri sendri..
yang di temani..oleh roh ku...
jika aku berada dalam penjara emas..semua tugasan ini...tidak perlu aku kesah kan...
namun...
semuanya akan berubah setiap kali aku kembali ke sana...



erm...jadual harian yang aku cukup senangi di sini..kini telah berubah sepenuhnya...
keutamaan ku juga berubah...
dari tidur, makan dan minum ...
bertukar kepada...
kelas...assingment....
adoi.....
tak pa lah...


wahai hati yang penuh dengan kecelaruaan...bersiap sedia lah....
wahai minda yang masih tidur...bangun lah....
wahai fizikal yang lesu...bergerak aktif lah...
adeh...seluruh anggota badan ku...bersiap sedia lah untuk bertempur sekali lagi....




with love:
arisa wina



No comments:

Post a Comment